زلال ترین

اس ام اس

زلال ترین

اس ام اس

استمنا در کودکان پیش از دبستان+جزئیات کامل و عکس

استمناء

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد با استمنا در کودکان پیش از دبستان+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

حدود یک سوم از کودکان در گروه سنی پیش از دبستان برای کشف اعضای بدن خود که حالتی طبیعی است این کار را انجام می دهند،زیرا با این کار احساس خوبی پیدا می کنند و در بعضی از کودکان نوعی واکنش به چیزی مانند داشتن یک وسیه مثل پستانک یا ابراز ناراحتی از چیزی می باشد.

البته باید خانواده دقت کنند که درد یا سوزش در ناحیه تناسلی منجر به استمناء نمیشود وبدون علت پزشکی می باشد.

این رفتار بعد از مدتی متوقف شده اما اگر در سنین بعد از مدرسه ادامه پیدا کند وخانواده بیش از اندازه این رفتار را نکوهش کنند ممکن است منجر به آسیب های عاطفی در فرزندشان شوند وبهتر است در این زمینه از مشاور درخواست کمک کنند.

جلوگیری از خود ارضایی

برای اینکه امکان احساس بیداری جنسی پیش رس و گرایش به برخورداری از ان را بوسیله خود ارضایی به طفل ندهیم، واجب و ضروری است پیش از هر چیز بهداشت اطفال را مراعات نمود ضمنا پدر و مارد با نگاهی دقیق و دقت همه روزه و سعی کنند که از عامل هایی که سبب وارد شدن لطمه روحی به کودک میشود دوری کنند.

و محرکات جنسی که به انها اشاره خواهیم کرد را دور کنند.

برخورد با خود ارضایی کودکان

هنگام عمل خود ارضایی در طفل نباید او را مجازات نمود یا تهدید کرد.

خوبتر است تدابیر انحرافی طفل را از ان عمل باز داشت.

به عنوان مثال ورزش جسمی، شستشوی تدریجی و بازی قطعا در برنامه هر روزه او گنجانده شود و باید زندگی او را تا انجا که امکان دارد تغییر داد و توقف طولانی او را در هوای ازاد و نزد کودکان دیگر بیشتر نمود و مراقبت کرد که موقع خواب دستهایشان را خارج از لحاف بگذارد و بعد از بیداری نباید گذاشت در رختخواب لم بدهد و به خود بپیچد.

پدر و مارد چنانچه این عادت را در طفل خود دیدند می‌بایستی بعنوان یک بیماری به ان ناه کنند و برای علاج ان از برترین راهها عمل کنند و ترجیحا با طبیبان و مشاورین مشاوره کنند.

منبع

نوشته استمنا در کودکان پیش از دبستان اولین بار در جایروس (بهترین پزشکان مغز و اعصاب و روان). پدیدار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.