زلال ترین

اس ام اس

زلال ترین

اس ام اس

پیشگیری از 4 خطر جدی سلامت مردان

پیشگیری از 4 خطر جدی سلامت مردان

خواص پیشگیری,فواید پیشگیری,پیشگیری درمانی,خاصیت پیشگیری,خواص پیشگیری درمانی,خواص پیشگیری برای پوست,خواص پیشگیری برای مو,خواص پیشگیری برای جوانی,خواص پیشگیری برای بارداری,خواص خوردن پیشگیری,فواید پیشگیری خام,فواید پیشگیری پخته

پیشگیری از 4 خطر جدی سلامت مردان

به گزارش بی اس ام اس : بسیاری از خطرات بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است. مردان قادرند با توجه به سلامت خود تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم عمر طولانی‌تری داشته باشند و هم سالم‌تر زندگی کنند…

خطر اول:

بیماری‌های قلبی یکی از تهدیدات سلامت مردان است اما با پیش گرفتن شیوه سالم زندگی از این خطر رهایی پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال:· سیگارتان را ترک کنید و از سایر محصولات حاوی توتون و تنباکو استفاده نکنید. حتی سعی کنید با دود سیگار افراد سیگاری مواجه نشوید. رژیم‌ غذایی سالمی را دنبال کنید. رژیمی که سرشار از میوه و سبزی و دارای غلات و حبوبات، فیبر و ماهی است. غذاهایی را انتخاب کنید که اسید چرب غیراشباع داشته و دارای نمک کم باشد. اگر سطح کلسترول خون‌تان بالا است یا فشارخون بالا دارید، به توصیه‌های پزشکی توجه کنید.
حتما در برنامه‌های روزانه خود جایی برای ورزش قرار دهید. وزن‌تان را در حد ایده‌آل نگه‌دارید.· اگر الکل مصرف می‌کنید، الکل را ترک کنید، چرا که فشارخون‌تان را افزایش می‌دهد. اگر دیابت دارید، حتما قندخون را تحت کنترل داشته باشید. استرس زندگی خود را کنترل کنید.

پیشگیری از 4 خطر جدی سلامت مردان

خطر دوم:

سرطان ریه یکی دیگر از دلایل مرگ و میر در میان مردان است که این بیماری عمدتا در اثر کشیدن سیگار ایجاد می‌شود.طبق آمارهای انجمن سرطان آمریکا، بعد از سرطان ریه سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ سلامت مردان را تهدید می‌کند. پس اگر می‌خواهید مبتلا به سرطان نشوید: سیگار نکشید و از مصرف دخانیات خودداری کنید. هرگز در مواجهه با دود سیگار دیگران قرار نگیرید. ورزش را فراموش نکنید. وزن‌تان را کنترل کنید و اجازه ندهید اضافه‌وزن پیدا کنید و چاق شوید.رژیم‌غذایی سرشار از میوه و سبزی داشته و از خوردن غذاهای پرچرب بپرهیزید.کمتر در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرید. وقتی بیرون از منزل هستید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. از مصرف الکل بپرهیزید. برای انجام آزمون‌های غربالگری به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. از مواجهه با عوامل سرطان‌زا مثل رادون، آبستوز و آلودگی هوا بپرهیزید و اگر در محیط‌هایی کار می‌کنید که عوامل خطرناک در آن وجود دارد هر از چند گاهی از نظر پزشکی معاینه شوید.

خطر سوم:

صدماتی که از دلایل تصادف کشنده در میان مردان، حوادثی است که هنگام موتورسواری اتفاق می‌افتد. از این رو به مردان توصیه می‌شود برای کاهش خطر تصادفات:· حتما هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید.· سرعت مجاز هنگام رانندگی یا موتورسواری را رعایت کنید.· هرگز از مواد مخدر و الکل قبل از رانندگی استفاده نکنید.· با خواب‌آلودگی یا خستگی رانندگی نکنید.

خطر چهارم:

دیابت نوع دوم که شایع‌ترین نوع دیابت است روی مسیر استفاده از قندخون تاثیر می‌گذارد. پس برای پیشگیری از دیابت نوع دوم: اگر اضافه‌وزن دارید، وزن‌تان را کاهش دهید. در رژیم‌غذایی خود از میوه و سبزی و غذاهای کم‌چرب استفاده کنید. در برنامه روزانه خود فعالیت جسمی را هم بگنجانید.

منبع : salamat.ir

پیشگیری از 4 خطر جدی سلامت مردان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.